maandag 10 januari 2011

Balletje balletje

De afgelopen week heb ik stalen van gordijnstoffen gekregen van verschillende winkels in Roden. Het was een hele klus om ze los te wrikken van de constructie waarmee ze aan een ophanghaak bevestigd waren. Maar nu heb ik niet alleen een mooie voorraad stof voor de cursussen, maar ook een aantal onderdelen die gerecycled kunnen worden tot tasjes en geurenhangers voor in de hangkast.

Nadat de keurige stapeltjes op mijn werkkamer opgeborgen waren, had ik een klein halfuurtje over om nog een balletje van stof te maken. Deze keer had ik geen kousjes meer voor de vulling – wat nu?

Dit is nu het leuke aan dit soort projectjes. Je moet oplossingen vinden en vindingrijk zijn. Waarmee kun je op een zondagmiddag een speelgoedje vullen als de winkels gesloten zijn?

Ik trok een paar kasten open en vond wat ik zocht in het aanrechtkastje: schuursponsjes. Van die goedkope voor een eurootje.

Verknipt schuursponsje
Balletje vullen













De schaar ging erin, en ik had in een mum van tijd genoeg vulsel voor het balletje. Maar wat zijn die sponsjes statisch! Ze bleven overal aan plakken, dus ik deed ze maar ik een Tupperware doos om de boel bij elkaar te houden.


De patroondelen van het balletje waren tijdens het naaien iets verschoven, dus na het vullen bleef er een moeilijk te dichten gat over. De oplossing was een cirkelvormig opzetje wat ook nog leuk staat. Zie afbeelding.
Twee balletjes