donderdag 27 januari 2011

Polyvore: digitale collages maken

Ik heb een ongelooflijk leuke nieuwe hobby: Polyvore. Geen carnivoor, geen omnivoor, maar Polyvore. Het is een website waar allerlei afbeeldingen beschikbaar zijn om mee te spelen: van plaatjes uit kledingcatalogi tot clips en plaatjes uit kunstwebsites en designsites. Met deze plaatjes kun je zelf aan de slag om de mooiste online creaties en kunstwerken te maken.

Kijk maar naar de afbeelding rechts: ik heb deze gemaakt uit plaatjes van o.a. nagellak, een vloerkleed en clips van designwebsites. Deze onderdelen worden onder de collage, die ze een 'set' noemen, vermeld.

Behalve dat ik deze collage kan laten afdrukken op bijvoorbeeld canvas, kan ik hem ook gebruiken als uitgangspunt voor een echt wandkleed: zwarte voeringstof als omlijsting, rode en oranje lapjes stof voor de vissen, ik heb nog mooie oranje doorschijnende gordijnstof voor de achtergrond en kralen voor de bloemen.

Vraag me niet wanneer ik er aan toe kom - ik heb meer ideetjes dan ik uit kan voeren!